Informačný systém pre projekčné kancelárie
Je vyvinutý pre projekčné a inžinierske spoločnosti. Komplexne rieši a podporuje celý životný cyklus zákazky od jej vzniku, realizácie až po jej ukončenie (expedíciu) a archiváciu.
Systém obsahuje moduly pre podporu nasledovných oblastí:
- príprava, evidencia a plánovanie zákaziek
- realizácia zákaziek
- spracovanie, evidencia a archivácia dokumentácie zákaziek
- evidencia nákladov na zákazky
- vyhodnotenie zákaziek – ekonomika, personalistika
- archivácia zákaziek
- evidencia subdodávateľov, kontakty
- pracovné záznamy, návrhy na výplaty, prémiové prísľuby
- personalistika
Základné vlastnosti
tímová práca a zdieľanie informácií
- umožňuje zdieľať informácie o zákazke medzi jednotlivými členmi pracovného (riešiteľského) tímu podieľajúcimi sa na životnom cykle zákazky.
bezpečnosť a prístup k informáciám
- informácie o zákazke a súvisiaca dokumentácia sú prístupné v zmysle definovaných oprávnení a pridelených funkcií jednotlivých členov tímu v procese riešenia zákazky.
úložisko dát
- každá zákazka obsahuje hierarchicky štruktúrované úložisko dát s možnosťou vytvárať, editovať, importovať, exportovať, mazať, verzionovať dokumenty v zmysle pridelených oprávnení podľa funkcie v realizačnom tíme.
workflow
- zákazka počas svojho životného cyklu prechádza jednotlivými štádiami. Podmienky na prechody medzi štádiami sú presne definované a sú možné iba po ich splnení a odsúhlasení zodpovedným pracovníkom s pridelenými príslušnými právomocami.
plánovanie
- umožňuje definovať riešiteľský tím, plánovať a následne sledovať vývoj finančných parametrov zákazky spojených s jej realizáciou (Finančný list). Je možné sledovať plánované a skutočne dosahované hodnoty.
- k dispozícii je nástroj na plánovanie a sledovanie realizovaných výkonov jednotlivých zákaziek s možnosťou rôznych pohľadov na základe zadaných kritérií (Plán výkonov).
evidencia mzdových nákladov
- eviduje mzdové náklady, každý riešiteľ vypĺňa pracovný záznam o odpracovaných hodinách na riešených zákazkách. Tieto informácie sú podkladom pre spracovanie návrhu na výplatu pre daného riešiteľa a sú nasledovne prenášané a spracované v module Finančný list, v ktorom je možné sledovať plánované a skutočné mzdové náklady.
súhrnné prehľady
- oprávnení pracovníci majú k dispozícii informácie o stave zákaziek (Kniha zákaziek), o nákladoch (mzdové, režijné, cestovné, správne, reklamačné), tržbách a hospodárskom výsledku, prehľade výplat, prehľade zákaziek (Ziskovosť zákaziek, Ekonomika). Je možné vykonávať exporty dát do formátu xls.
Hlavné prednosti použitia systému:
- komplexné riešenie procesu riadenia zákazky v projekčnej kancelárii
- zvýšenie efektivity a produktivity práce
- dostupnosť informácií o stave a obsahu zákazky počas celého životného cyklu
- prehľad o dosahovaných ekonomických parametroch zákazky
- bezpečnosť a prístup k informáciám podľa oprávnení
- otvorenosť systému